Scriitor sau Scriitoare: Cristina Gherghel

Scriitor sau scriitoare? 
Asta mă-ntreb eu, Cristina Gherghel, zilele astea. 

Blonde woman-pink-lipstick-sitting-garden


Anul acesta, 2022, am decis că-i cazul să mă reîntorc la scris și publicat. Anii trec și pentru mine, așa cum trec pentru toată lumea. 
Poate trec chiar mai repede decât pentru mulți... 
Mi-s albă-n cap și ridurile-s profunde rău. Nu mai spun de cicatricile... vieții. 
Fiecare le știe pe ale lui. 
Rănile mele sunt sigur mai mici decât ale altora. 
Fleacuri. 

Reiau. 
Ce să scriu? 
Cărți, bloguri... idei. 
Dar nu numai. 
Mi-am pus în cap să mă reîntorc la... vloguri. 
Da, ai citit bine. 

Însă mai mult despre asta într-un alt material. 

Acum vreau să te întreb deschis: 
Sunt scriitor ori scriitoare? 

Fir-ar el noroc să fie! 
Mi-s muiere, bre! 
Cum am reușit eu să-mi deschid un blog (acesta = https://scriitorcristinag.blogspot.com) unde mă dau... bărbat? 

Bine, hai, mă dau om de sex masculin și nu de gen feminin. 
Cum?!! 

Ce fac eu acum? 
Cum îmi scot căciula? 
Ce le spun cititorilor? 
Mi-am făcut schimbare de sex sau ce? 
Sau poate mă simțeam  ori aș fi vrut să fiu  om, ori individ, de sex masculin? 

Zău, nu știu ce să zic. 
Că-mi place să fiu om de sex feminin – muiere adică. N-aș fi vrut să fiu bărbat! Niciodată. 
Pe cuvânt, nu! 
Nu mă crezi, știu, căci faptele spun o altă poveste. 
Ei, dacă-ți zic! 
Mi-e rușine de mine. 

În fine, am greșit din prima și-am continuat să scriu și să public pe blogul de mai sus vreme de... 6 ani?!  
Nu-mi amintesc precis. 

Știi de ce-am greșit –  intenționat totuși? 
Pentru că am zis că atunci când vorbim despre scriitori și scriitoare ori autori și autoare (poeți și poete) în general, zicem: scriitorii, autorii, poeții – români, de exemplu. 
Nu zicem scriitoarele, autoarele, poetele românce. 
Așa cum zicem oameni = bărbați și femei. 
Bineînțeles că dacă ne referim doar la creatorii de sex feminin, atunci, da, spunem scriitoarele, autoarele, poetele. 
Băi, ce lecție de limba română... Pfff. Mă pricep de rup! 

Și dacă-s de gen neutru? 
Sau fără un gen? Există așa ceva? 
Nu cred. 
Binari cred că se numesc cei care ori vor să se identifice cu ambele sexe (feminin și masculin). 
Ori greșesc și aici? 
Polemici inutile. 

Scriitor sau scriitoare? 
Autor sau autoare? 
Ce sunt eu, Cristina Gherghel? 

Dar a venit vremea să rectific, căci nu mai pot dormi noaptea. 
Pe bune. Mă trezesc bolborosind vrute și nevrute. 

Când vei fi auzit de scriitoarea Cristina Gherghel – fosta Cristina G. – la televizor, radio YouTube etc. sau vei fi citit despre capodoperele mele în reviste, ziare, pe net... pe garduri și pe copaci, abia atunci vei înțelege de ce m-am trezit să-mi schimb... hmmm... hmmm... hmmm... apelativul (?!).  
Cred că-i corect, nu? 

După ani și ani... 
Scriitori sau scriitoare? 
Rușine mare! 

N-am să șterg blogul rușinos, c-am muncit, nu glumă la el. Am transpirat rece și cald publicând pe el și citind comentariile, unele super măgulitoare. 
Că pe celelalte, în care eram insultată, aha, nu le-am publicat. 
Nu, nu mă poate obliga nimeni să primesc în casa mea și să onorez pe cei care n-au nimic mai bun de făcut decât să-mi calce în picioare... geniul. Aha. 
Băi, te crezi!!! 

Îl las acolo să mi se facă pielea măciucă de găină ori de câte ori mi se va trânti în față, în spate, pe laterale (ambele, da, adică lateral stângă și laterala dreapta), în și între ochi, în cap, pe lângă urechi, în stomac, sub centură și așa mai departe. Ș.a.m.d. adică. Asta ca să păstrez tonul cu etc. 

Parcă aud cum mă fac (mă vor face) una cu pământul influiențerii, pardon, influencer-ii... 
Cum se zice corect în limba noastră? 
Chiar nu știu. 
N-are nimic. 
Multe știu că nu știu și încă și mai multe nu știu că nu știu. 
Faină fraza de mai sus... Făină din sacul meu. Da. 
Scioglilingua - în italiană. 
Cum în română? 
Ți se plimbă limba-n gură?! 

Ce-mi debitează mintea asta. 
Mă uimesc. 

Și uite, una dintre pozele mele cele mai recente. 
Mi-s sau nu muiere? 

Blonde woman-red lipstik-blue dress


46 de ani. Atât am în 2022... acum, pe la sfârșit, voi avea cu unul în plus. Dar nu i-am împlinit, așa că am 46 până la mijlocul lui noiembrie. 
Câteodată, mi se pare că arăt cu mult mai puțin.. dar, în general, mi se pare că arăt de 55. 
Sufletul îmi are 3.000 de ani. Așa îl simt. 



Cristina Gherghel

I am a writer. I am that. I am.

Trimiteți un comentariu

Într-o lume negativă și agresivă, te-ncurajez să-ți exprimi părerile omenoase.

Mai nouă Mai veche